چگونه استرس را کاهش دهیم: مراحل ضروری

چگونه استرس را کاهش دهیم: مراحل ضروری

همه در برهه ای از استرس رنج می برند و دانستن نحوه کنار آمدن با آن دشوار است. مهم نیست ، شدت استرس شما ، روش های اثبات شده ای وجود دارد که می توانید برای کاهش آن استفاده کنید و زندگی خود را پس بگیرید. این مقاله به شما کمک خواهد کرد برخی از روشهای موثر برای غلبه بر استرس را به شما یاد دهد.

یکی از راه های کاهش استرس در شما مطالعه کتاب است. هنگام خواندن ، ذهن شما به یک سرزمین خیالی سرگردان می شود ، جایی که شما تحت فشارهای مختلفی که باعث تنش شما می شود ، نگران نیستید. برای کمک به احساس خود یک رمان معمایی یا علمی تخیلی بخرید.

یک نکته عالی که می تواند به شما کمک کند تا استرس خود را کنترل کنید گوش دادن به موسیقی آرامش بخش است. ژانرهای مختلف موسیقی وجود دارد که با گوش دادن به آنها می تواند تأثیر آرام بخشی داشته باشد. گاه به گاه لذت بردن از کمی این موسیقی می تواند کمک بسیاری کند. این یک جایگزین عالی برای اخبار بد پایان ناپذیری است که در بیشتر برنامه های رادیویی می شنوید.

برای کاهش استرس گرم شوید. دستان خود را به سرعت به هم بمالید تا احساس گرما کنند. وقتی گرم شدند ، آنها را برای مدت پنج ثانیه روی چشمان بسته خود قرار دهید و نفس عمیق بکشید. تاریکی و گرما با هم کار می کنند تا آرامش بخش باشند و به شما کمک می کنند مقداری از استرس شما را برطرف کنند.

استرس خود را برطرف کنید. این تمرین سریع را امتحان کنید. بنشینید یا بایستید ، دستان خود را به طرف پهلو دراز کرده و حدود ده ثانیه دستان خود را تکان دهید. آنها را به شدت تکان دهید. در حالی که می لرزید ، نفس عمیق بکشید. فقط همین ورزش کوتاه و کوتاه به رفع هرگونه تنش در کمر و گردن کمک می کند و همچنین می تواند مقداری استرس را نیز از بین ببرد.

یک نکته عالی برای تسکین استرس این است که اولویت های زندگی خود را به وضوح بدانید و تعریف کنید ، زیرا آنها به شما کمک می کنند تا روی آنچه باید انجام شود تمرکز کنید. وقتی اهداف و اولویت های خود را فراموش کنید ، تمرکز نخواهید داشت ، گیج می شوید و از مسیر خارج می شوید ، که به راحتی منجر به استرس می شود.

برای پیاده روی بیرون بروید. پیاده روی شما را مجبور به نفس کشیدن عمیق تر و بهبود گردش خون می کند. اگر توانایی دارید ، قدم زدن در خارج از خانه بیشتر لذت بخش است. با این حال راه رفتن در داخل نیز کار خواهد کرد. هر کدام را که انتخاب کنید ، فقط بلند شوید و حرکت کنید! این به آرامش شما کمک می کند و مقداری استرس را کاهش می دهد.

سعی کنید در طول روز ، فارغ از میزان کار ، تا آنجا که می توانید بخوابید. کمبود خواب باعث افزایش سطح استرس می شود ، که می تواند بهره وری شما را محدود کند و به احساسی که در شما احساس می کند آسیب برساند. برای 8 ساعت خواب در شب هدف داشته باشید تا بهترین حالت را داشته باشید.

اگر والدین هستید ، یک کاری که می توانید برای آرام کردن اوضاع اطراف خانه انجام دهید این است که برای فرزندان خود بخوانید. این کار آنها را در جای خود حفظ می کند تا وقتی از کار به خانه می آیید به شما سخت نمی دهند. مطالعه برای کودکان می تواند به ایجاد فضای آرامش بخشی در خانه کمک کند.

یک راه عالی برای مقابله با استرس این است که سعی کنید چیزی آرامبخش را تجسم کنید. این مهم است زیرا اگر جایی هستید که نوعی آرامش جسمی را اجازه نمی دهد ، می توانید سعی کنید آن را تصور کنید و خود را آرام کنید. به عنوان مثال تصور ماهیت آرامش بخش دوش آب گرم در حالی که در یک جلسه دفتری هستید.

یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش استرس در زندگی شما خاموش کردن اخبار شب است. پخش اخبار امروز معمولاً با چیزی جز هلاکت و تاریکی پر نمی شود و آنها را چیزی جز روحیه بخشی می کند. در حقیقت ، آنها می توانند احساس استرس و نگرانی کامل در شما ایجاد کنند. درعوض ، سعی کنید عناوین خبری را بصورت آنلاین دور بزنید تا در جریان باشید. فقط به خود اجازه ندهید که در تمام جزئیات گرفتار شود.

سعی کنید وقتی در کنار افرادی هستید که دوستشان دارید و همکارانتان ، تا حد ممکن فروتن باشید. هرچه مغرورتر باشید ، بیشتر مجبور خواهید بود انتظاراتی را که ایجاد می کنید برآورده سازید. این امر منجر به استرس اضافی می شود که در وهله اول باید از آن اجتناب شود.

به جای اینکه فقط به این فکر کنید که چگونه می توانید استرس را کاهش دهید ، افکار خود را بنویسید. دو لیست برای خود تهیه کنید: یکی از استرس هایی که احتمالاً توانایی کنترل آن را دارید و دیگری عوامل استرس زا را از دست شما لیست می کند. استرسهایی را که نمی توانید کنترل کنید کنار بگذارید و در لیست عوامل استرس زا که می توانید تغییر دهید تمرکز کنید.

یک نکته عالی که می تواند به شما کمک کند سطح استرس خود را پایین نگه دارید این است که نترسید در صورت نیاز از مردم کمک بخواهید. بسیاری از مردم اشتباه می کنند که درخواست کمک نمی کنند و سعی می کنند همه چیز را به تنهایی انجام دهند. این می تواند به میزان قابل توجهی از استرس منجر شود.

استرس لازم نیست زندگی شما را خراب کند. فقط دانستن اینکه روش هایی برای مقابله با استرس وجود دارد می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند. اگر از تکنیک ها و توصیه هایی که از این مقاله آموخته اید استفاده کنید ، قبل از دانستن آن احساس آرامش و کنترل بیشتری در زندگی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *