بیاموزید چگونه به خودتان برای داشتن زندگی بهتر کمک کنید

بیاموزید چگونه به خودتان برای داشتن زندگی بهتر کمک کنید

هر زمان که شرایط سخت می شود ، بازگشت به رفتارهای قدیمی و مهارت های مقابله ای که لزوماً لطفی به ما نمی کند ، وسوسه انگیز است. رشد شخصی یک روند مداوم برای یادگیری روش های جدید برای کنار آمدن و ایجاد قدرت و آرامش در زندگی شما است. نکات زیر می تواند در شروع کار به شما کمک کند.

این می تواند وسوسه انگیز باشد که نذر کنیم که دیگر هرگز _____ (عادت بد را اینجا وارد کنید!) انجام نخواهیم داد ، اما چنین ذهنیتی اغلب می تواند ما را برای شکست آماده کند. به جای اینکه قسم بخورید هرگز دیگر به عادت بد خود روی نخواهید آورد ، نذر کنید که تا 24 ساعت آینده آن را درگیر نکنید.

یکی از ملفه های اساسی رشد شخصی ، آموزش است. آیا آن شغل را که همیشه آرزو داشته اید می خواهید؟ احتمال این که شما برای انجام این کار به آموزش نیاز داشته باشید وجود دارد. کالج ها و دانشگاه های محلی را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک مناسب تر از مدرک مورد نظر خود با قیمت مناسب است. قبلاً مدرک دارید؟ برخی از برنامه های آموزش عالی یا برنامه های کارشناسی ارشد را بررسی کنید!

یاد بگیرید که الگوهای تفکر منفی خود را تشخیص دهید – سپس آنها را به سمت یک ذهنیت مثبت تر یا واقع گرایانه تغییر مسیر دهید. این کار را با کمک یک یادداشت ساده روزانه انجام دهید ، یا برای یادگیری رفتار درمانی شناختی (CBT) با یک درمانگر همکاری کنید. ثابت شده است که CBT به افراد کمک می کند تفکر منفی خودکار خود را به یک روند تفکر مثبت و واقع بینانه تبدیل کنند.

قبل از اینکه بخواهید نقاط ضعف درک شده خود را تغییر دهید نقاط قوت خود را شناسایی کنید. یکی از ملفه های اصلی رشد شخصی داشتن درک واقعی از کل خود شما است. متأسفانه ، رشد شخصی غالباً فقط روی نقاط ضعف متمرکز است. اغلب اوقات ، بهبود یک قدرت قبلاً توسعه یافته برای دستیابی به اهداف بلند مدت شما مفیدتر است.

به صورت روزانه ، هر روز صبح از خود بپرسید چه چیزهایی برای انجام دادن در طول روز برای شما مهم است. این به شما کمک می کند روش هایی را که می توانید لحظات آزاد خود را سپری کنید تعیین کنید و از طریق چند وظیفه ای وقت خود را به حداکثر برسانید. لیستی تهیه کنید ، آن را در اولویت قرار دهید و به خود بگویید که کارهای لیست خود را انجام خواهید داد.

گزینه های خواندن را تغییر دهید. اگر به طور کلی به رمان های عاشقانه ، زندگینامه یا رمان های سبک قلب پایبند هستید ، چند کتاب از ژانرهای مختلف بردارید. شما می توانید یک راهنمای آشپزی ، مجموعه مقالات ، چگونگی انجام کار یا شاید کتابی را انتخاب کنید که در دوره یا فرهنگ دیگری اتفاق می افتد. شما از میزان دانش اعتیاد آور تعجب خواهید کرد و عزت نفس شما بالا می رود.

بیاموزید که تعادل بین رانندگی و احتیاط را پیدا کنید. توانایی خود را برای ارزیابی خطرات موجود در فرصت هایی که پیش روی شما قرار دارند ، تقویت کنید و سپس از خود بپرسید که پاداش چقدر می خواهید. هیچ لذتی بدون برخی از خطرها حاصل نمی شود ، اما هر پاداشی ارزش آن را ندارد. در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید برای آنچه بیشترین اهمیت را برای شما دارد.

شما در انجام چه کاری مهارت دارید؟ به حداکثر رساندن پتانسیل خود مربوط به داشتن یک زندگی سالم و کامل است. ضروری است که نگذارید تار عنکبوت در استعدادهای شما رشد کند و فرصت ها از کنار شما عبور کنند. موضع گیری کنید و درگیر فعالیتها و علل متناسب با موقعیت شما شوید.

از تصدیق ترس و اضطراب خود نترسید. نادیده گرفتن مشکل فقط باعث می شود بدون کنترل رشد کند. تظاهر به عدم وجود ، شما را قادر به مقابله کافی با زمان و افزایش آن نمی کند. بپذیرید که نگرانی دارید ، دلایل خود را در احساس احساس کنید ، سپس اجازه دهید افکار منفی عبور کنند.

قبل از کمک دارویی برای افسردگی ، به دنبال درمان های طبیعی مانند بهبود رژیم غذایی ، از بین بردن قند و کافئین ، خواب کافی ، پیاده روی یا شنای روزانه ، مدیتیشن و موارد دیگر باشید. گاهی اوقات به سادگی افزودن فعالیت های دلپذیر که باعث افزایش اندورفین می شوند (احساس هورمون خوبی دارند) می تواند افسردگی را برطرف کند. داروهای گیاهی مانند خار مریم نیز می توانند برای افسردگی مفید باشند.

داشتن یک مربی ، مربی یا قهرمان برای جستجوی شما به شما کمک می کند تا در شرایط سخت شخصی در مسیر پیشرفت شخصی خود باشید. بدون سوال شما بعضی اوقات دچار تزلزل می شوید و داشتن چهره ای قابل اعتماد که به نوعی به آن اشاره کنید ، انرژی مثبتی را برای غلبه بر موانع به شما می دهد. اگر معلم راهنمای شما دوست شخصی است شماره تلفن او را مفید نگه دارید یا اگر کتاب را به عنوان نویسنده مورد علاقه خود کتاب آماده نگه دارید اما همیشه به منبع الهام شخصی خود دسترسی سریع دارید.

یکی از راه هایی که می توانید به خود کمک کنید تا استرس خود را کنترل کنید ، انجام آرامش عضلانی پیش رونده است. یک به یک عضله را سفت کنید ، آن را بگیرید و سپس فشار را آزاد کنید. این امر به آرامش بدن کمک می کند و مطالعات نشان داده است که استرس ذهنی افراد با کاهش تنش بدن کاهش می یابد.

اقدام کنید و صاحب آن شوید. دومین حدس زدن گزینه های بالقوه در زندگی آسان است. در واقع بسیار آسان ، که می تواند فلج کننده باشد. انتخابی که هرگز انجام نشده اصلاً انتخابی نیست. از توانایی خود در انتخاب و داشتن هرگونه موفقیت یا چالشی مطمئن باشید. هر انتخابی یک گام به جلو است و اگر حرکت رو به جلو وجود نداشته باشد ، رشد شخصی نیز وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *